Jestřebí - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Aktuality - Hasiči radí - Jak správně volat na tísňovou linku

Hasiči radí

Jak správně nahlásit nebezpečnou či krizovou událost, co přesně a jak říci operátorům, aby vyslali pomoc rychle tam, kde je skutečně potřeba.

Obsluha linky tísňového volání 112 spadá pod Hasičský záchranný sbor ČR. V praxi to vypadá tak, že pokud zavoláte na 112 nebo na národní číslo 150, dovoláte se na stejné středisko.

Kdy volat a kdy nevolat?

Tísňová linka není informační linka. Měli byste volat tedy pouze v případě, že potřebujete pomoc hasičů, policie nebo zdravotnické záchranné služby, a to na známá čísla 150, 158 nebo 155. Pokud si nejste jisti nebo jste se dostali do situace, kdy je nutné využít všech složek integrovaného záchranného systému, volejte na číslo 112. Operátoři jsou schopni odbavit hovory nejen v českém, ale též v anglickém a německém jazyce. Mohou se spojit i s jinými členskými státy EU a pomoci našim občanům v zahraničí.

Pravidla pro správné volání na tísňovou linku

Víme, že lidé, kteří volají na tísňovou linku a potřebují pomoci, jsou obvykle vystaveni stresu. Je to přirozená reakce organismu na mimořádné situace a operátor ji očekává a je na ni připraven. Existují však základní pravidla, jak z vaší strany komunikaci zefektivnit, urychlit a zjednodušit, aby byla pomoc vyslána co nejdříve. Stačí, když operátorovi postupně odpovíte na tři otázky a nejlépe v tomto pořadí: „Co? Kde? Kdo?“

CO? = základní informace, co se stalo

KDE? = kde se to stalo

KDO? = kdo volá

Přílohy

Hasiči radí - Jak správně volat na tísňovou linku

hasici_radi_unor_den_112_big.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 747,31 kB